Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Bummer! :cry:
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Kaasbaas schreef:Ik ben op zoek naar een precision bas (=

Ik ben wel benieuwd wat volgens jullie de beste budget p bass is. Ik heb namelijk liever een kopie of squier die net zo goed klinkt als een fender, dan een fender.
Ik heb op een "Vintage V4" gespeeld die enorm goed was. Is Squier vintage modified of Squier classic 60's beter?
Iemand een leuke aanrader?
De SX Vintage Series. Heb er 2 geprobeerd (de zwarte SPB57) en ik vond de hals en afstelling erg prettig. Afwerking ook en de donker gelakte maple hals en toets zien er zalig uit. Geluid was goed, beter (lees dikker) dan vele duurdere P's die ik heb gehad. Ook op Talkbass zijn ze enthousiast en hij kost ongeveer 150 euro!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Mach1 schreef: De SX Vintage Series. Heb er 2 geprobeerd (de zwarte SPB57) en ik vond de hals en afstelling erg prettig. Afwerking ook en de donker gelakte maple hals en toets zien er zalig uit. Geluid was goed, beter (lees dikker) dan vele duurdere P's die ik heb gehad. Ook op Talkbass zijn ze enthousiast en hij kost ongeveer 150 euro!!
Ik heb een shortscale geprobeerd bij Pauls bass matters.
Toffe dingen voor t geld. Maar t was lang niet zo goed als de Vintage V4.. =)
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Denk ook niet dat de shortscale met de longscale te vergelijken is. Zou hem echt een kans geven voordat je de knoop doorhakt. Ze staan regelmatig te koop. In Venray nu ook...
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Mach1 schreef:Denk ook niet dat de shortscale met de longscale te vergelijken is. Zou hem echt een kans geven voordat je de knoop doorhakt. Ze staan regelmatig te koop. In Venray nu ook...
waar vind je dat dan? die in venray?
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Kaasbaas schreef:
Ik heb zelf de Nate Mendel, en die is inderdaad heerlijk. Maar ook niet een doorsnee P, want dunnere nek, Seymour Duncan Quarterpounder, Badass II brug![/quote]

- Jaloers[/quote]
Ik heb er sinds kort één, maar doet het net niet voor mij en overweeg deze weer weg te doen. Een CIJ uit 1988 die ik leende van mijn zwager was perfect! :facepalm:
Maar ja die wil ie niet verkopen!!
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Fendurt schreef: Ik heb er sinds kort één, maar doet het net niet voor mij en overweeg deze weer weg te doen. Een CIJ uit 1988 die ik leende van mijn zwager was perfect! :facepalm:
Maar ja die wil ie niet verkopen!!
Wat voor bas heb je?
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Kaasbaas schreef:
Mach1 schreef:Denk ook niet dat de shortscale met de longscale te vergelijken is. Zou hem echt een kans geven voordat je de knoop doorhakt. Ze staan regelmatig te koop. In Venray nu ook...
waar vind je dat dan? die in venray?
Bij Hans van Bree stond er een paar maanden geleden een:

https://www.hansvanbree.nl/producten/1_s ... as_custom/" onclick="window.open(this.href);return false;
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Basje schoongemaakt en afgesteld. Snaren vervangen. Wow, blij mee. Speelt erg makkelijk en klinkt als een grote jongen.
Nieuwe foto's:
Squier P-Bass 1.jpg
Squier P-Bass 2.jpg
Squier P-Bass 3.jpg
Squier Precision 32' uit 1993. Ik denk basswood body. Kleine headstock met zilverkleurig logo en serienummer.
Kleine potmeters maar doen het goed. Pickup heeft veel power en met koperen plaatje onder het element.
Met gaatjes in de slagplaat voor een pickupcover maar geen gaatjes in de body daarvoor. Is dit een full size body?
Alles voelt en oogt wat klein, maar ik ben dan ook een BB424 en Jazz-5 snaar met brede spacing gewend.
Heeft paar kleine krasjes en butsjes maar in zeer goede staat, ook de kleine "vintage" frets.
papa is blij :mrgreen:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Kaasbaas schreef: Ik ken geen Kaasknaap, ik heet op alle forums e.d. Kaasbaas...
Maar ik ben pas lid sinds een paar dagen.
haha..Kaasknaap is een ander forumlid. Welkom en veel plezier hier in ieder geval! :offtopic:
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Mooi ding Steef! En fraai kleurtje erop.
Body ziet er voor mij normaal uit. De Yammie is idd een stuk groter.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Jeej, donderdag naar Music Store in Duitsland om lekker de hele dag p bassen te testen.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Kaasbaas schreef:
Fendurt schreef: Ik heb er sinds kort één, maar doet het net niet voor mij en overweeg deze weer weg te doen. Een CIJ uit 1988 die ik leende van mijn zwager was perfect! :facepalm:
Maar ja die wil ie niet verkopen!!
Wat voor bas heb je?
Oh ja ook handig on te vermelden. :lol:
Ik bedoel dat ik ook een Nate Mendel signature heb.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Zwart vind ik toch mooier (stoerder). Slagplaat beplakt met zwarte folie. Is niet heel netjes gelukt, maar dat zie je niet van een afstand.
Ik heb mij vergist, :facepalm: mijn Precision MIJ is geen mediumscale. Toch maar even opgemeten. Vanaf topkam tot 12e fret is 43,3 cm net als de JazzBass. Mensuur is 2 x 43,3 = 86,6 cm = 34 inch, net als mijn Jazz en mijn BB. Toch voelt en oogt de P kleiner. Kijk:
P en J5.jpg
Hals is 41mm breed, niet erg smal en dun, toch voelt het als een heel dun makkelijk speelbaar halsje. Prima dus. :jam:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Offset body + 5 string + zwart VS normale body + 4 string + rood.

Combinatie van iets grotere body, andere kleur, en meer snaren. Dan krijg je al snel het gevoel dat de een groter is dan de ander.
Plaats reactie