Anti diefstal tips voor je basgitaren

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Anti diefstal tips voor je basgitaren

Bericht door jasmetmouwen »

Hoi allemaal,

Net als velen van jullie heb ik een mooi setje bassen thuis staan waarvan het verschrikkelijk zou zijn als ze gestolen zouden worden. Een goede verzekering en foto's van je bassen en serienummers is uiteraard verstandig, maar ik heb liever mijn bassen dan verzekeringsgeld. Heeft iemand van jullie ervaring of tips met een betaalbare manier om meerdere bassen goed vast te zetten? Mijn bassen staan momenteel naast elkaar in een rek, dus het liefst heb ik iets waarmee ik de bassen in het rek vast kan zetten. Alvast bedankt voor alle tips!

Afbeelding
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
denblomme
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 apr 2010, 19:17

Bericht door denblomme »

https://guitargear.org/2010/09/13/new-ge ... rock-lock/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
zoiets?

Ik denk dat het vooral goed is te zorgen dat ze al niet binnen geraken (ik spreek uit ervaring).
https://vi.be/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Bericht door jasmetmouwen »

denblomme schreef:https://guitargear.org/2010/09/13/new-ge ... rock-lock/
Afbeelding
zoiets?

Ik denk dat het vooral goed is te zorgen dat ze al niet binnen geraken (ik spreek uit ervaring).
Zo'n Rocklock komt aardig in de buurt, het enige nadeel is dat je er per gitaar een nieuwe voor moet kopen en dat loopt al gauw in de honderden euro's. Een andere optie is dan toch misschien om een kabelslot te hebben die je om alle gitaren wikkelt en vervolgens kan straktrekken zoals de Lockman flexxo 240. Maar als er een soort Rocklock bestaat speciaal voor meerdere gitaren dan sta ik daar voor open :)
Afbeelding
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoiets als de laatste kun je gemakkelijk zelf maken.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Lijkt me onpraktisch als je veel bassen hebt om ze stuk voor stuk vast te zetten (en losmaken als je ze wilt bespelen!). Waarom dan niet gewoon een kast of een case waar ze allemaal instaan en die je gewoon in z'n geheel op slot doet?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Afbeelding

Slot er op en klaar.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Volgens mij is het enige dat zoiets doet is aangeven dat het veel waard is en dus extra moeite mag worden gedaan om ze mee te nemen :) Als dieven je huis in willen, dan komen ze toch wel binnen. Alleen door je huis supergoed te beveiligen, hou je ze misschien buiten.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Afbeelding
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

al het eerdere, plus : zeer goed verstoppen in je huis.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Goed plan! Als je een kruipruimte hebt zou ik ze daar in bewaren. :roll:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Jack

Bericht door Jack »

zomnius schreef:al het eerdere, plus : zeer goed verstoppen in je huis.
Dat laatste doe ik toch al zodat de kinderen er niet bij kunnen. (ze weten dat ze er niet aan mogen komen, maar voorkomen is beter.)
Daarnaast zijn mijn bassen (2) allebei keurig opgeborgen in een koffer.
En die zijn dan weer voorzien van een GPS tracker die word ingeschakeld door een bewegingsmelder.
Niet de goedkoopste oplossing, maar mijn 2 geliefde bassen weg zou ik nog erger vinden.
Het is maar wat je wilt uitgeven voor beveiliging natuurlijk.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

:lol:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Jack schreef:Dat laatste doe ik toch al zodat de kinderen er niet bij kunnen. (ze weten dat ze er niet aan mogen komen, maar voorkomen is beter.)
Daarnaast zijn mijn bassen (2) allebei keurig opgeborgen in een koffer.
En die zijn dan weer voorzien van een GPS tracker die word ingeschakeld door een bewegingsmelder.
Niet de goedkoopste oplossing, maar mijn 2 geliefde bassen weg zou ik nog erger vinden.
Het is maar wat je wilt uitgeven voor beveiliging natuurlijk.
Als die koffers nou ook nog waterdicht zijn ben je ècht op alles voorbereid! :worship:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Dat is wel een super idee! Zal alleen wel duur zijn.................... :|

Kan je ze dan ook los activeren? want ze gaan dus ook werken als je ze zelf oppakt. En hoe werkt die tracking? Op je GSM?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Rieno schreef:Volgens mij is het enige dat zoiets doet is aangeven dat het veel waard is en dus extra moeite mag worden gedaan om ze mee te nemen :) Als dieven je huis in willen, dan komen ze toch wel binnen. Alleen door je huis supergoed te beveiligen, hou je ze misschien buiten.
Ik zou ook eerder investeren in goede beveiliging van je woning. Inbrekers zoeken vooral woningen waar ze makkelijk binnen kunnen komen.
Plaats reactie